Dlaczego warto mieć w domu trampolinę? Czyli utrata kilogramów przez zabawę

Aktywność fizyczna cieszy się coraz większą popularnością. W badaniach społecznych aż 40 % Polaków deklaruje regularną aktywność fizyczną. Nie każdy jednak chce tracić czas na dojazd na siłownię lub do fitness klubu. Do tego dochodzi nowa rzeczywistość w czasach pandemii, która sprawiła, że coraz więcej osób wybiera aktywność fizyczną w zaciszu własnego domu. Właśnie dla takich osób doskonałym rozwiązaniem będzie trampolina fitness.

Aktywność fizyczna, która jest zabawą!

Trampolina fitness to sprzęt sportowy, dzięki któremu wykonasz efektywny trening w domu. Jej zakup do domu będzie świetnym pomysłem, jeśli zależy Ci na poprawieniu kondycji fizycznej, zgubieniu kilku nadmiernych kilogramów, spaleniu tkanki tłuszczowej czy zwiększeniu wytrzymałości organizmu. Trening na trampolinie fitness to również świetna zabawa. Najlepiej ćwiczyć w rytm energetycznej muzyki, która zagrzewa do aktywności i wyznacza rytmiczne tempo skoków. Trampolina sprawi, że wysiłek, który niekiedy był koniecznością, stanie się prawdziwą przyjemnością. 

Oprócz korzyści treningowych skakanie na trampolinie pozytywnie wpływa na zdrowie i funkcjonowanie organizmu:

– poprawia przemianę materii,

– pozytywnie wpływa na działanie układu oddechowego i układu krążenia,

– poprawia pracę serca,

– mobilizuje układ trawienny,

– obniża poziomu cholesterolu we krwi.

Trampolina fitness do domu – jaką kupić?

Jeśli podejmiesz już decyzję, że trampolina powinna znaleźć swoje miejsce w Twoim domu, zapoznaj się z ofertą producentów. Na rynku istnieje bowiem wiele modeli trampolin z różniej półki cenowej. Najtańsza trampolina fitness to koszt około 300 złotych, ceny droższych modeli sięgają nawet 2000 złotych. Kupując sprzęt domowy nie musisz kupować najdroższej trampoliny, te modele są przeznaczone raczej do klubów fitness, gdzie będą mocno eksploatowane, więc co do zasady muszą być solidniejsze. 

Na co zwrócić uwagę kupując domową trampolinę?

  1. Jakość wykonania – Sprawdź, czy stelaż jest na tyle mocny, że wytrzyma intensywne skoki w trakcie treningu. Trampolina powinna być wykonana z mocnych materiałów. Stelaż powinien być stabilny, natomiast mata/batuta gruba i mocno przytwierdzona do stelaża. 
  2. Waga – Jeśli zamierzasz przestawiać trampolinę warto by nie była ona zbyt ciężka. Dzięki temu z powodzeniem możesz zmieniać miejsce, w którym zrobisz swój skoczny trening. Salon, kuchnia, a może ogród? 
  3. Konstrukcja – Na rynku znajdziesz dwa modele – trampolina z rączką lub bez. Uchwyt sprawi, że w trakcie treningu będziesz się czuć bezpieczniej, w każdym momencie można się o niego podeprzeć. W większości modeli jest on składany lub zdejmowany. 
  4. Wielkość – Do domu odpowiednia będzie mała trampolina fitness. Nie staraj się jednak wybierać jak najmniejszego modelu. W trakcie treningu najważniejszy jest komfort i swoboda. 
  5. Maksymalne obciążenie – Kupując trampolinę sprawdź jakie jest dopuszczalna, maksymalna waga osoby ćwiczącej. Jej przekroczenie może powodować zniszczenie trampoliny, pęknięcia stelaża lub maty. W takim przypadku producent nie uzna gwarancji na sprzęt. 

Osoby, aktywne najczęściej trenują na trampolinach w klubie, jeśli jednak zdecydujesz się na posiadanie własnej trampoliny korzyści będą nieocenione. Wykonasz swój trening, kiedy chcesz i gdzie chcesz. Możesz skakać rano, po południu, w salonie, kuchni czy ogrodzie. Trenuj do swojej ulubionej muzyki, baw się dobrze i dbaj o własne ciało wykorzystując do tego tylko trampolinę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *